Thursday 21 April 2011

Ikan Kering @ Masin

Sapa tau nama ikan masin ni apa dia? Saya ni jenis ikan yang saya tahu, yang cetoet jer. Sebab kat rumah ikan besar-besar memasing lambat sikit nak makan. Kalau sesekali nak makan asam pedas yang hebat-hebat jer baru beli, itupunnn beli 3 potong jer. Sebabbbb minat ikan kurang sikit kat rumah ni. Kalau ikan kerisi, selayang, kembong, Ikan Jaket hahhh tu laju sikit semuanya. Jenis macam ni yang susah nak pelbagaikan masakan harian. Sotong, Udang jangan cakappp.. hmpphhh laju jerr.

Sotong, Udang, ketam anak-anak suka, jadi saya suka biarkan makanan tu menjadi makanan ekslusif kami. Macam mana yang di katakan eksklusif? hehe cam iyer-iyerr jer.. Sebab zaman saya kecik-kecik, ayam tu sangaaaaatttt ler ekslusif. Time raya jer mesti ingat ayam. Sekarang ni ayam hari-hari ada. hmppphhh

Jadi, untuk zaman anak-anak saya ni, saya mahu dia orang ada makanan ekslusif untuk dia orang ingat di masa dewasa nanti hehehee... Kejam?? tak ler, kat rumah jer. Kalau kat luar laju jer dia orang order ekeke..

Eh.. bukan ker saya nak tunjuk gambar ikan kering jer tadi? hehe jom lerr

No comments:

Post a Comment