Friday 6 May 2011

Ayam Masak Merah





Selasa lepas, pagi-pagi sebelum nak pergi kerja. Saya termenung depan peti sejuk. Nak masak apa untuk budak-budak ni. Adehhh.. aksi biasa saya, kalau tak ada mood nak memasak.. hehe tak baik betulll. Saya belek, tengok ada ayam 4 ketul. hah sedang eloklah, seorang dapat dua ketul.

Setelah fikir punya lama, makanya saya tumis lada, serai semua... Jadilah Ayam Masak merah yang serba last minit ni. Saya tahu, mesti si dara dan si hero tu, akan terbuntang biji matanya bila tengok lauk ni bila balik sekolah tengahari karang.

Bukan apa, sebab dah lama saya tak masak merah. Asyik masak kicap jer (sebab mudah). Saya masak 4 pot nasi (ukuran rice cooker punya) Petang tu, saya balik, tinggal sepiring kecil jer nasi. Saya dah cakap dah... Kalau saya masak 2 pot pagi tu, mesti petang tu saya kena sound .. hihi

No comments:

Post a Comment