Sunday 24 April 2011

Roti goreng krispiiii

Ahhh..haaa!! Copy paste & print ada ler kerja saya bila saya takde idea nak masak apa. Padahal Makanan Malaysia ni pelbagai.. tetaapppp juga takde idea hehe.

Ahli keluarga saya ni memasing bukannya penggemar roti kosong tegar. Mighty White ker, gardenia ker bila saya rasa nak makan baru saya beli, tu pun kadang-kadang sampai keluar geng kulat, pengakhirannya buang. membazir. Jadi satu hari tu, saya tengok roti gardenia saiz sederhana tu ada baki. Tu pun setelah di tolak 2 pcs paling atas hmppphh. Jadi saya belek-belek fail resepi yang sekali tengok amcam fail Pejabat tanah haha. Hati tu terpaut pulak pada resepi cik hana ni. apa lagi.. alamak tuna takde lah pulakk..

Saya apalagi.. onkan speaker rendah jerr...
"Ameeennnnn.... pergi kedai aunti wanie kejappp" (jualan barang runcit kecilan jer kat rumah).

"Beli Sardinn tin kecikk!!!

"Ok Makkk!!" jawap dia.. eh, macam pelik pulak bila Ameen jawab macam tu.. tapi sejuk ati ler mendengarnya,

selalunya dia akan jawab macam ni --> "laaa... kakak ler pulak"...

Dalam lega tu, dia boleh sambung dialog plak " Lepas pergi kedai, Ameen nak pergi rumah kawan Ameen eh.."

Larrr pulakk.. Upah merayap rupanya... hah!! takper, ari ni tak sekolah, bagi can dia berjalan..

Dah..dah... penghasilannya ini dia...









Dan ini pulak, resepinya yer.. Jom gi melawat rumah hanamemories

No comments:

Post a Comment