Thursday 28 April 2011

Telor Masak Kicap

Semalam pagi-pagi saya dah termenung sakan. Malassssnyaaa Ya Allahhh... Sangattt malas. Pagi ni saya kena masak juga, sebab anak bujang saya demam hari ni. Dia ada di rumah. Tapi demam-demam pun selera dia macam orang sihat. Tak nak sup-sup. Tak selera kata dia. Yang pedas yer!! memang senyum ler.

Saya ni ada dua pilihan kalau saya malas nak masak pagi. Pertama saya akan balik waktu rehat tengahari untuk memasak, atau saya beli di kantin dan hantar ke rumah. Tengahari anak-anak balik sekolah, kesian pula kalau tak ada apa-apa di dapur. Tapi kadang-kadang saya mengelat jugak, saya bagi duit belanja lebih untuk anak-anak beli apa-apa di sekolah untuk makan balik nanti. kesiankan!! hehe Nak buat macammana. Kerja.

Saya sambung balik pasal starting nak cari idea pagi tu eh. Saya pandang ikan yang sedang keras, Saya jeling pula daging yang lagilah keras. Hmmppp Last-last saya ambil telor. Saya masak ler lauk Telor masak kicap ni. Masak kicap memang kesukaan anak-anak. Janji lada cili dia lebih segenggam, memang ler licin.

Gambar ni pulak, saya ambil dalam bekalan saya ke Office. hehe, sebab saya pun suka masak kicap. Jadi saya makan tengahari semalam. Licin gak! Camner diet? Ah lupakanlah kejap..

No comments:

Post a Comment