Wednesday 11 May 2011

Asam Pedas Ikan Mayong

Asam Pedas ni semalam saya masak. Hari ni baru nak masuk dalam diari Masak saya ni. Malam tadi pulak dapur rumah tak berasap langsung. Balik dari kerja petang semalam, saya terbaring jer. Sakit Kepala. Aduhhh. Kenapa? Panas sangat? Tak juga. Penyakit wanita bersiri datang, tu yang menenyeh minyak cap kapak sampai ke malam. Maghrib pun saya langgar jer, tak larat nak bangun. Nasib baik si kecik tu jenis rajin bawak diri sendiri.

Agak-agak macam memang tak larat nak ke dapur, cepat-cepat saya sms en suami, suruh beli jerlah apa-apa kat luar. Balik-balik dia bawak Murtabak daaa... Pukul 10:00 malam ambil si Sulong dari Tiusyen, terus anak dan ayah makan di luar. Saya? Memang tak makan pun. Tak larat nak makan. Lagipun malam memang susah sikit nak masuk makanan. Tapi... badan adehhhh berat gakk.. Hairan!! harirannn!!

Banyak betul celoteh.. Jom tengok gamborr jerrr..


No comments:

Post a Comment