Sunday 8 May 2011

Singgang Ikan Selayang





Lauk kegemaran saya. saya memang gemar sangat makan lauk yang ada rasa masam-masam ni. Oh yer, untuk pengetahuan, saya tak berapa gemar gunakan asam jawa dalam masakan. kenapa eh? Entah sebab saya rasa masakan saya pahit kot. lagi-lagi bila saya masak asam pedas, tak mengancam betul rasanya.

Kalau saya berbelanja pun, mesti saya beli asam keping jer. Lagipun senang, main campak jer, jimat pun jimat. Lagilah kalau yang jenis jarang masak yang berat-berat macam saya ni. Tengok lauk-pauk yang ada dalam simpanan saya ni pun boleh agakkan. Saya ni tak macam hana, Che Mat (sekadar dua nama dari jutaan blogger masakan) yang masak masakkan yang hebat-hebat. Mereka, bukan ajer lauk, segala jenis kuih, roti, western pun dah tahap Pro punya.

Saya pulak... masak untuk anak-anak dah ler, time nak makan yang best-best, beriyani ker, Western ker, hah.... wajiblah keluar dari kawasan dapur rumah nampaknya... hehe...

No comments:

Post a Comment