Sunday 8 May 2011

Kangkung Goreng Pedas





Kesian anak Sulung saya, tiba-tiba demam pulak dia. Sepatutnya Sabtu lepas sekolah ganti untuk cuti Deepavali. Tapi kesian pulak saya tengok, dia berselimut tidur dengan dahi yang ditutup dengan tuala kecil yang basah. Mungkin penat sangat agaknya. Kemungkinan stress sebab nak turunkan berat badan pun ia agaknya.

Dia kerisauan bila saya cakap badan dia dah nampak berisi. Saya selalu ingatkan dia, then tak lepas tali skipping di tangan. Asyik nak meloncat jer, nak bagi berat badan turun. Kelakar pulak. Jadi akan update dengan saya bila dia berjaya turunkan kg. letih jugakla nak mendengar berita yang menggembirakan dia tu. Tapi tahan jerlah. Kita yang mulakan Psyco, kena tahanlah yerkkk.

Jadi oleh kerana dalam rumah ni ada yang sedang sakit, saya pun dengan senang dan hati yang amat suka, saya gorenglah kangkung ni, dan yang lebih bestnya, saya masak bubur nasi jer. Mudah kan. Tak perlu ler saya masak lelebih di hari sabtu nan indah ni. Sampai ke petang, ayah dia pulak bagi sms "la.. petang ni kita keluar eh"

Wah!! time baca sms tu, macam nak jerit kegembiraan. Sebab apa? malam tak payah memasak gerenti makan luar punya...hahaha jahat.. jahat...

No comments:

Post a Comment