Sunday 24 April 2011

Ikan Bakar

Pada 9hb April 2011, bertempat di Senibong Permas. Saya menghadiri jemputan rakan-rakan sekolah lama yang mengadakan re-union "SEMEKA" dan maksudnya Sekolah Menengah Adela.

Aduuhhhh terharu, sedih, gembira, sayu semuanya terselit. Sukar di gambarkan perasaan bila melihat dan bertemu semula rakan-rakan sekolah lama. Ada yang maintain badannya, ada yang sudah berisi, ada yang sudah berkahwin, ada yang masih solo. Bila lihat masing-masing melayan karenah anak-anak, masa tu saya rasa inilah satu nikmat yang Allah beri pada saya. Nikmatnya? Nikmatnya adalah nikmat perasaan yang sangat gembira dan ceria.

Lain betul gembiranya bila kita jumpa balik geng-geng lama. Macam-macam yang dia orang order malam tu. Kupang, Udang, Ketam, Ikan, Telor, sayur, Sotong.. Aduussss, sampai saya tak larat nak makan. Saya cuma larat menjamah tanpa nasi. Dengan erti kata lain, saya makan semua tu tanpa nasi. Boleh kategorikan macam menjamah ke tu? hehe.

Ni, gambar ikan yang saya sempat snap malam tu, yg lainnya dah habis licin, baru saya teringat. Habis takkan nak suruh dia orang susun balik kulit kupang dengan kulit ketam yang dah lunyai tu kan.. heheh

No comments:

Post a Comment