Monday 25 April 2011

Nasi Lemak

Malam tadi, Iera balik dri Tiusyen lebih kurang pukul 10:00 malam, dia kehairanan. Mak kenapa mak blender lada malam-malam (haha.. nampak sungguh terkejut, almaklumlah, masa dia pergi tadi, dia tengok saya bertendang sakan kat dapur, balik pun bersilat tak siap lagi)

Saya cakap, "entah ler mak macam rajin pulak nak buat Nasi lemak esok".

"Hissyyyy bestnya" jerit dia tiba-tiba, Boleh tak kakak bawak pergi sekolah besok?

Saya cakap, "Larrr memang pun mak nak suruh awak bawak pergi sekolah. Habis menanah telinga mak ni, asyik cakap, kawan awak bawak lontong kering ler, mihun ler.. hehe. Dia?? sengih macam kerang busuk jer.

Entah, saya pun tak tahu rajin pulak malam-malam ni blender lada. Bukan sebab boring dengar dia membebel pasal bekal kawan dia tu sebenarnya. Yang sebenarnya, 3 hari ni sibuk Metro, Kosmo cakap lepas ni kantin tak boleh jual Nasi lemak. Dan..dannn tu jugak saya terliur dengan Nasi lemak. Maka pagi ni saya bekalkan suami dan 3 anak dengan rumah penjaga anak sekali. Saya? macam biasalahhh saya suka masak jer, untuk makan sendiri punya, jamah jer ler..

Ok, jomm tengok gambar jer.. nak resepi? alaaaaa jom gi umah ni... Lestari Kehidupanku

No comments:

Post a Comment