Wednesday 12 October 2011

Bila Cinta Melebihi Sayang pada Diri 1

Apa yang perlu di rahsiakan sekiranya pengakhiran jodoh hanya setakat itu? Adakah malu yang menjadikan manusia ini terpaksa merengkek membawa perasaan yang tidak gembira sepanjang masa? Hidup seperti apakah itu?

Saya tidak sanggup hidup yang sebegitu. Sebagai manusia biarkan apa sahaja pandangan orang pada kita. TETAPIII... jangan kita buat endah tak endah dengan semua pandangan orang. Pandangan yang boleh memperelokkan diri kita tidak seharusnya kita perlekehkan. Bersedialah untuk menerima walaupun pahit. Kita manusia, ada sahaja lawan baiknya pada diri kita semua. Amatilah dengan tenang tentang itu. Tidak ada satu manusia pun yang ALLAH jadikan sangat sempurna melainkan ALLAH catatan dalam Al Quran, iaiutu nabi Muhamamd SAW. Jadi.. terimalah hakikat.

Sebaik manapun kita berharap jodoh kita panjang, Sebaik manapun layanan yang di berikan kepada Suamu dan sebaik manapun kita menjadi seorang wanita, terimalah hakikat, yang mengatur kehidupan kita itu ALLAH. Baik bersebab, buruk juga bermatlamat.

Wahai kawan, sudah-sudahlah menipu diri sendiri, sudah-sudahlah menyeksa diri dan sudah-sudahlah menyusahkan diri untuk suami yang langsung tidak mahukan dirimu lagi. Janganlah terlalu menjadi perempuan yang asyik menyorong dan menambah sebal di hati lelaki yang dulunya sangat menyintaimu dan kini sangat -sangat ingin menjauhi mu.

Terimalah hakikat kawan, hidup tak seindah apa yang kita mahukan. InsyaAllah, apa yang ada pada aku, aku akan cuba menjaga sebaiknya, tapi kalau ALLAH juga mahu nasibku sama seperti mu, InsyaALLAH.. aku akan cuba mengeraskan hati untuk menerima dengan redho. Segala-galanya urusan ALLAH. Kita hanya menumpang hidup dan bernafas di sini.

Untukmu kawan, Aku doakan, hidupmu akan lebih terurus selepas ini. Cubalah, walau pahit

2 comments:

  1. Salam,
    Terima kasih atas komen membina yang diberi dalam blog saya. Semuga tuhan merahmati anda sekeluarga.

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah Uncle, Terima Kasih atas doa itu. Saya terharu.

    ReplyDelete